Vállalkozóként nem is kérdés, hogy azért vagy jelen a különböző közösségi média felületeken, mert szeretnéd, ha még több ügyféllel gazdagodnál. A jó hír: ez egyáltalán nem lehetetlen. Hidd el, tudom, hiszen az én vállalkozásom a kezdetekben csak és kizárólag az Instagramon volt jelen. Az első ügyfélkörömet csak olyan vállalkozók alkották, akik az Instagramon találtak rá a szolgáltatásomra.
Az instagram és más közösségi média platformok kihasználása a vállalkozásod érdekében kulcsfontosságú.
Mivel tudom, hogy igenis lehetséges új ügyfeleket szerezni a közösségi médián, ezért engedd, hogy megosszam veled, hogyan sikerülhet neked is.
Gyakran látom, hogy vállalkozók csupán termékeiket promótálják a közösségi média felületeiken. Úgy osztják meg a termékeket, mintha azok egy webáruházban lennének. Ez óriási hiba, figyelj, elmondom miért.
Az instagram ikonra kattintva az emberek némi szórakozást és a figyelmük lekötését várják, míg az ügyfélszolgálaton várakoznak, vagy este a kanapén pihennek. Az Instagram felhasználói szórakozásra és inspirációra vágynak, nem pedig folyamatos reklámokra… olyan tartalmat szeretnének látni, amellyel azonosulni tudnak.
Tehát, felmerül a kérdés, hogy mi az, amivel a Te célközönséged azonosulni tud? Mitől leszel megnyerő?
Az Instagramon való sikeres értékesítés kulcsa az, hogy megoldást kínálsz a követőid problémáira és vágyaira.
Ahhoz, hogy az instagramon el tudj adni bármit is, azt kell éreztetned, hogy te vagy a tökéletes megoldás.
A cél, hogy a lapozós posztod, a Reels videód egy bizonyos érzést váltson ki a követődből : „Pontosan ezt érzem én is”, „Ez az, amire most leginkább a megoldást keresem”. Tehát.. el kell érned, hogy a potenciális vásárlód magáénak érezze a terméket vagy szolgáltatást, hiszen az megoldja az ő problémáját, teljesíti a vágyát.
Ahhoz, hogy jobban megértsd, hoztam neked egy példát, arról, hogy mit kell tenned:
1. Írj egy listát a célközönséged lehetséges problémáiról.
Példa: Például, ha social média menedzsment szolgáltatást nyújtasz, a tökéletes ügyfeled problémája, hogy nincs ideje vagy tudása megfelelően kezelni vállalkozása közösségi média fiókját.
2. Oldd meg a felsorolt problémákat
Mutass például be egy social média menedzsment csomagot, amely olyan vállalkozóknak lett tervezve, akik szeretnének hatékonyan jelen lenni a közösségi médián és növelni a láthatóságukat, azonban idő hiányában nincs kapacitásuk kezelni saját felületeiket.
3. Legyél konkrét és személyre szabott– segíts elképzelni, hogy a szolgáltatásod pont nekik lett kitalálva, pont ez az, amit keresnek.
Példa: „Érezted már, hogy elveszettél a közösségi média útvesztőjében? Hogy az üzleti teendők ellátása mellett az időigényes social média feladatokra már tényleg nincs energiád? Nem vagy ezzel egyedül. A mai digitális korban a közösségi média az egyik legfontosabb eszköz a vállalkozások számára, hogy kapcsolatba lépjenek ügyfeleikkel és növeljék láthatóságukat. Kisvállalkozóként kétszer meggondolja az ember, hogy milyen kiadásokat vállal, ezért egy olyan kimondottan kisvállalkozóknak készült közösségi média menedzsment csomagot fejlesztettem ki, amely költséghatékony, és egyben valódi befektetésként szolgál a kisvállalkozók számára, hiszen az állandó online jelenlét új ügyfeleket vonz, így valódi növekedést és sikerességet biztosít számukra.
Olvasd el Eszter történetét, aki megosztja tapasztalatait arról, hogyan változott vállalkozása amióta velem dolgozik.
Ha szeretnél többet megtudni a közösségi média menedzsment csomagomról, ne habozz felvenni velem a kapcsolatot!”
Tehát..segítettél analizálni a problémát és bebizonyítottad, hogy van megoldás.
A megoldás pedig történetesen Te vagy. A posztodban soha ne felejtsd el éreztetni, hogy milyen jól fogják magukat attól érezni, hogy tőled vásároltak és bátorítsd őket, hogy vegyék fel veled a kapcsolatot.
Az Instagram követőid valódi lehetőséget jelentenek az üzleted számára. Minden követő egy potenciális vásárló. Szólítsd meg őket, és nyújts számukra értéket.
Ha kérdésed van vagy további segítségre van szükséged, ne habozz felvenni velem a kapcsolatot!